Het logo van Sa Natuerlik 

Het logo is gemaakt door Myon Bolechowski
van Studio Samtosa in Leeuwarden.

Stap 1: gesprek 

Myon en ik kennen elkaar al jaren en het was heel leuk om haar over mijn nieuwe bedrijf te vertellen.

Stap 2: Brainstorm moodboard

Naar aanleiding van ons gesprek is Myon gaan schetsen en heeft ze een brainstorm moodboard gemaakt: 

schermafbeelding-2016-10-02-om-11-44-23

Stap 3: bepaling kernwoorden en schetsen

 

permacultuur
natuur
mens
verbinden
vreugde
structuur

 

diversiteit
hoofd handen hart
transitie
positief
groei
persoonlijk

 

uitnodigend
fries/nuchter/puur
gedreven
authentiek
vakkundig
natuur is onze spiegel

schermafbeelding-2016-10-02-om-12-21-40

Stap 4: uitwerking

 

schermafbeelding-2016-10-02-om-12-34-21

Stap 5: resultaat

 

Het resultaat past bij me en zit me als gegoten
zoals je ook op de foto kunt zien.
Een high five met mijn eigen logo! 

schermafbeelding-2016-10-03-om-22-12-48

Myon Bolechowski over het logo van Sa Natuerlik: 
"Het resultaat is een hoofd-hart-handen-logo. Voor het logo is uitgegaan van de kernwaarden in de schetsen. Het beeldmerk is een boom die speelsheid en beweging uitstraalt. De kleuren zijn twee tinten groen. Het is belangrijk dat het wel ook meteen herkenbaar is als merk dat te maken heeft met duurzaamheid en ecologie.

 

Het beeldmerk (de boom) is tussen de woorden Sa en Natuerlik geplaatst. Hierdoor wordt het een minder traditioneel zakelijk logo. Dit benadrukt dat je verandering en vernieuwing kunt integreren. Het is bijna een beetje brutaal. Alsof de boom tussenbeide komt. En dat is ook zo. Verandering vraagt het doorbreken van ingesleten patronen.Vaak hebben mensen allerlei obstakels wanneer het juiste moment is voor een verandering voor hunzelf of hun organisatie. Maar je kunt gewoon klein beginnen.

 

Met Sa Natuerlik krijg je er meteen al zin in. Want die leert je vanuit een krachtige overtuiging dat het ook anders kan. Natuurlijker, bewuster en leuker.

 

De letterkeuze voor het logo is speels en organisch.
Voorwaarde is dat het professionaliteit en kwaliteit moet uitstralen. Passend bij een ecologisch merk, vriendelijkheid, respect voor de natuur, integriteit (geen schreeuwerigheid) en belangrijk: onderscheidend."